گردان حضرت معصومه (س)

گردان پژوهشی ادبی حضرت معصومه (س)

گردان پژوهشی ادبی حضرت معصومه (س)

غریب!...

سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۶ ب.ظ

«رجوعی به خود در هوای سوره مبارکه طارق»


نمی دانم دقیقا از چه زمانی بود؟! از کی بود که سراغی از دلم نگرفته و دل تنگ خودم نشده بودم؟! همان دلی که از زیر قرآن ردش کردم و با عود و اسفند و سلام و صلوات، به دست تو سپردم و راهی دیار تو کردمش!

اما دیشب! عجیب شبی بود! سینه ام سنگینی می کرد! نفسم بالا نمی آمد... چشمم دائما میان زمین و آسمان غور می کرد. نگاهی به آسمان، نگاهی به زمین، نگاهی به آسمان، نگاهی به زمین، نگاهی به آسمان...

بی قرار بود وجودم و دلتنگ... دلتنگ دلی که به دست تو بود و توی که مدتها..

انگار آدم دلتنگ که می شود، غریب می شود... بی حبیب می شود! غریب می شود، به نداریش می رسد؛ همان که تمام دارایی اش است! همان نداریش که کوچکش می کند! نطفه اش می کند... غریب که می شود، نداری اش، بی قوتی و بی یاوری اش سر برمی آورد!

غریب شده بودم! یک چشم به آسمانِ دل و یک چشم به زمین...  «و السماء ذات الرجع و الارض ذات الصدع...» بازگشته بودم سمت تو که «و أسمع دعائی إذا دعوتک و أسمع ندایی إذا نادیتک و أقبل علیَّ إذا ناجیتک فقد هربتُ إلیک...»

بریده ام! بریده ام از کید دشمنی که دام می چیند برای بریدنم از تو! و حال بی دلی را دارم که نزد تو پناه آورده است! « إن خذلتنی فمن ذا الذی ینصرنی؟!!...» دشمنی که می داند کبوتر دلم جلد خانه توست! با آب و دانه تو! کید می کند! غبار می افکند و غبارآلودم می کند تا دستم را از دامنت کوتاه کند! و من، پناه می برم به تو تا دست در دست "طارقت" بگذاریم «الهی الحقنی بنور عزّک الابهج فأکون لک عارفا و عن سواک منحرفا» تا دست در دست "طارقت" بگذاریم، تا کار دلم تا همیشه دست در دست او رجوع به تو باشد!

 

نگارنده: ز.طاوسی

1393/3/12

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۳
گردان حضرت معصومه (س)

نظرات  (۷)

سلام همگردانی
عالی بود!
چه خوب ردپای طارق را در میان مناجات این روزها ترسیم کرده‌اید!
قلمتان پربرکت
التماس دعا
سلام همگردانی خوبم!
خیلی ممنونم از لطفت!
البته آنقدرها هم تعریفی نیست!
دعاکنید که همیشه بتونیم در راه قرآن بنویسیم.
التماس دعا
۱۶ خرداد ۹۳ ، ۲۱:۰۵ کاظم رجبعلی

متن خوبی شده موفق باشید

خیلی ممنونم استاد!
همیشه منتظر نقطه نظرات و  انتقاداتتان هستم تا انشاءالله بتوانم سیاه قلم های بهتری بنویسم.
التماس دعا
دست طارق همیشه همراهتان
عالی بود
تا دست در دست طارقت بگذاریم ..که دستها در امان او از هرچه غیر توست قطیع می شوند و ازتو نه...انگار آخرش اینو گفتی و لی ننوشتی...من نوشم جات
کار تعریف من از تو ک رسم جدیدی نیست...
من ک از قلم و قدم ات در راه حق هستند بی خبر نبوه ام...اما الحق ب وجد آومدم..احسنت ..
آفرین..
منم برا طارق یک متنی دارم میفرسم برات

دلتنگ...اصلا بلد هستیم دل تنگ هم بشیم؟!

دلتنگ خودآ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی