گردان حضرت معصومه (س)

گردان پژوهشی ادبی حضرت معصومه (س)

گردان پژوهشی ادبی حضرت معصومه (س)

سخنرانی شروع شد؛ کلمات فارسی بود. کاملا روان، اما مثل آن بود که  این کلام از خودش نبود! داشت تلاوت می­ کرد آیاتی را که در عمق جانش نشسته بود! قرائت قرآن به زبان او، سوره ای بود که اندک اندک نازل می ­شد. گوش هایم را تیز کرده و حواسم را جمع! سوره ی «طارق» بود که تلاوتش می­کرد!...

متن پیش رو تحلیلی است تدبری، از بیانات حضرت آقا در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام(ره). دریافت نویسنده از سخنان معظم له؛ آن بوده است که ایشان مفاهیمی را در باب نظام اسلامی در این سخنرانی ارائه داده اند که منطبق با مفاهیم سوره مبارکه «طارق» می باشد.

سخنرانی ترسیم فضایی است که استکبار جهانی سعی دارد نظام اسلامی را اگر بتواند از میان برده و یا در صورت ناتوانی سنگ اندازی کند و این دید جهانی ایجادشده، که نظام اسلامی کارآمد است و بیهوده نیست را از بین ببرد. به عبارت دیگر دعوا بر سر «قول فصل» بودن نظام اسلامی است. و استکبار جهانی تمام تلاش خود را برای از میان بردن آن می­ کند. در این میان رجوع به طارق و طریق ایشان، و حرکت کردن در مدار ترسیمی آن، حافظی است که نظام را از این چالش ها و کیدها دور می­ کند.

نمودار زیر، به صورت خلاصه و تیتر وار سیر تدبری رسیده به مطالب فوق را نشان می­دهد.





نویسنده: ز.طاوسی
 فایل بیانات حضرت آقا (93/3/14):
دریافت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۳
گردان حضرت معصومه (س)

نظرات  (۳)

واقعا تحلیلت خیلی جالبه . وچه زیبا سوره را درکلام حضرت آقا رویت کردی.امیدوارم همواره موفق باشی.
۲۷ خرداد ۹۳ ، ۰۸:۰۸ کاظم رجبعلی

تحلیل متقن و خوبی بود

بعد از کار روی واژه است که فهم می شود هر واژه ای که استفاده میگردد چه مفاهیم عظیمی را منتقل می کند! به ویژه اگر جنس واژگان حکمت آمیز و گوینده آن حکیم باشد و در محضر حکیمانه قرآن و اهل بیت تلمذ کرده باشد! و این همان رنگ و بویی است که از بیانات حضرت آقا  همیشه استشمام میشود!
اللهم الرزقنا...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی